Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 247 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka na základních školách
Botková, Anna ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Wildová, Zuzana (oponent)
Na základě Malé revize Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání přibyly do seznamu kompetencí i tzv. kompetence digitální. Úkolem škol tedy bylo tyto změny zanést do svých školních vzdělávacích programů, ale především těmito kompetencemi začít vybavovat své žáky. V teoretické části práce jsou vymezeny klíčové pojmy související s problematikou digitálních kompetencí a zároveň jsou ve stručnosti představeny dostupné podpůrné nástroje. Výzkumná část práce mapuje současný stav zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka na třech vybraných základních školách. Pro popis tohoto stavu bylo zvoleno dotazování pedagogů a koordinátorů revize školního vzdělávacího programu. Toto bylo doplněno pozorováním výuky a obsahovou analýzou příslušných dokumentů. Výzkumný vzorek tvořili 3 koordinátoři a 4 vyučující 2. stupně ZŠ, se kterými byly provedeny řízené rozhovory. Za použití kvalitativních postupů analýzy dat jsou představena klíčová zjištění týkající se zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka, zejména samotná příprava revize a metodická podpora, dále připravenost vyučujících digitální kompetence do výuky českého jazyka zapojovat a následně samotný způsob zapojení digitálních kompetencí do výuky českého jazyka. V závěru jsou představena metodická doporučení, která mohou...
Realizace RVP v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ ve vztahu k žákům a jejich názorům (preferencím)
Hoffmannová, Tereza ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobními názory (preferencemi) žáků 1. stupně základní školy k realizaci hodin tělesné výchovy ve vztahu k obsahové složce rámcového vzdělávacího programu. Diplomová práce je rozdělena na teoretická východiska a praktickou část. V teoretických východiscích diplomové práce je blíže specifikována charakteristika dítěte mladšího školního věku, pohybová aktivita dítěte mladšího školního věku a rámcový vzdělávací program Člověk a zdraví. V praktické části diplomové práce je proveden výzkum formou dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a formálními rozhovory s pedagogy 1. stupně základní školy. Cílem diplomové práce je zjištění, zda se shodují názory (preference) žáků na 1. stupni základních škol s obsahovým plněním cílů rámcového vzdělávacího programu realizovaného pedagogy ve vyučovacích hodinách. Úkolem diplomové práce byla analýza a vyhodnocení získaných dat z dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a strukturovaných rozhovorů s pedagogy 1. stupně základní školy a vyvození výsledků do další pedagogické praxe. Ve výsledkové části byly řešeny názorové preference žáků s ohledem na obsahové plnění rámcového vzdělávacího programu pedagogy ve vyučovacích hodinách tělesné výchovy. Názorové preference žáků byly následně porovnány s názory pedagogů na...
Environmentální výchova jako průřezové téma RVP a jeho realizace ve školním vzdělávání na středních školách.
Minářová, Lucie
Bakalářská práce se zaměřuje na environmentální výchovu jako průřezové téma rámcového vzdělávacího programu a jeho implementaci ve školním vzdělávání na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je poskytnuta definice environmentální výchovy a popsány hlav-ní témata související s problémy životního prostředí. Dále jsou popsány vzdělávací programy a způsoby zavedení environmentální výchovy do vzdělávacího procesu. V praktické části jsem formou kvantitativního dotazníkového šetření analyzovala povědomí a postoj studentů k problémům spojených s životním prostředím.
Mediální vzdělávání optikou odborné učitelské veřejnosti
Píšová, Denisa ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Mediální vzdělávání optikou odborné učitelské veřejnosti je vytyčit otázky a témata, která se objevují v diskurzu o mediálním vzdělávání v České republice, a to zejména pohledem pedagogů a odborníků zabývajících se touto problematikou. Na teoretických základech opírajících se především o rámcové vzdělávací programy a o průzkumy z posledních let a pomocí obsahové analýzy online diskuzí pod zpravodajskými články bude zjišťován stav mediálního vzdělávání/mediální výchovy v České republice. Tato zjištění budou následně ověřována a dotazována prostřednictvím hloubkových rozhovorů se stakeholdery z prostředí škol a školských institucí. V analytické části budou tedy využity dvě kvalitativní metody, čímž se zvýší reliabilita výsledků výzkumu. Vedlejším účelem výzkumu je možnost dalšího ověřování výsledných hypotéz či otázek například formou dotazníkového šetření. Díky hloubkovým interview je také možné získat širší vhled do problematiky současného mediálního vzdělávání, kterému se v posledních letech v České republice věnuje jen několik málo studií či průzkumů. To je důležité i z toho důvodu, že se chystají revize rámcových vzdělávacích programů, které by měly zlepšit kvalitu výuky na školách i tím, že budou klást důraz na rozvoj klíčových kompetencí, mezi nimiž má mediální...
Mediální výchova jako téma hodin dějepisu
Leciánová, Martina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Mediální výchova jako téma hodin dějepisu - Abstrakt Bc. Martina Leciánová Tato práce řeší téma mediální výchovy jako tématu v hodinách dějepisu. Jejím cílem bylo zjistit, zda se Rámcový vzdělávací program (RVP) této problematice věnuje, a na jejím základě zjistit, do jaké míry se objevuje v samotné literatuře. Práce spočívala v kvantitativní analýze zmíněných dokumentů spadajících pod MŠMT a učebnic dějepisu pro 9. ročník. Součástí výstupu byl také návrh metodického nástroje pro ulehčení výuky mediální výchovy v hodině dějepisu, který vznikl na základě rozhovorů s učiteli dějepisu. Výsledky ukazují, že RVP tuto možnost výuky oficiálně neuznává, ale mediální výchova se jako taková v učebnicích v omezeném množství vyskytuje, a i dotazovaní učitelé uvedli, že mediální výchovu vnímají jako součást výuky dějepisu. Navrhovaným metodickým nástrojem je databáze, ve které by se nacházely prameny a zdroje, které lze v hodině využít, aby učitelé ušetřili čas při přípravě. Databáze by mohla fungovat pomocí vzájemné spolupráce jednotlivých učitelů. Takzvaně "od nich pro ně".
Didaktika výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté
Vávrová, Rút ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem didaktiky Výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části popisuje pojem didaktika, předmět Výchova ke zdraví, mentální postižení a jeho specifika při výuce, praktickou školu jednoletou v systému vzdělávání a didaktické prostředky, jež učitel ve vyučování užívá, se zvláštním zaměřením na výuku Výchovy ke zdraví a žáků s mentálním postižením. V další, výzkumné, části práce představuje výsledky výzkumné sondy, která měla za cíl pomocí dotazníku zjistit názor učitelů Výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté na dostupnost pomůcek, druh používaných pomůcek a způsob získávání materiálů pro specifickou výuku tohoto předmětu. Zjištěné výsledky jsou prezentovány v grafech a potvrzují předpoklady, že didaktických materiálů pro výuku výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté nemají dotazovaní dostatek. Poslední část diplomové práce je praktická. Cílem celé práce byla autorčina výroba didaktických materiálů pro výuku předmětu Výchova ke zdraví v praktické škole jednoleté. V této části práce je tedy představen soubor 21 didaktických materiálů. Veškeré materiály byly při výuce Výchovy ke zdraví odzkoušené v praxi pro danou cílovou skupinu, v případě nutnosti upravené tak, aby vyhovovaly nárokům a požadavkům na...
Znalosti o fungování a onemocnění ledvin u žáků 2. stupně vybraných základních škol
Kučerová, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalosti o fungování a onemocnění ledvin u žáků 2. stupně vybraných základních škol se zabývá tím, jaké znalosti mají žáci vybraných základních škol o ledvinách a o onemocnění ledvin. Cílem práce je ukázat, jaké znalosti mají žáci posledních dvou ročníků vybraných základních škol o stavbě a funkci ledvin, o onemocnění ledvin a možnostech jak onemocnění předcházet, zejména pokud jde o vhodnou životosprávu a pohybový režim. V teoretické části se práce zaměřuje na popis stavby a funkce ledvin, zmiňuje se o onemocnění ledvin a možnostmi jejich léčby, dále pak vývojem dialyzační léčby od roku 2015 a předpoklady úspěšnosti léčby. V neposlední řadě nahlíží do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, v němž se soustředí na oblasti dotýkající se tématu ledvin a jejich zdraví. Praktická část obsahuje rozbor odpovědí žáků vybraných základních škol na otázky v dotazníku, který obsahuje otázky zaměřené na znalosti o stavbě a funkci ledvin, o možných rizicích pro zdraví ledvin, ovlivnění zdraví ledvin stravou a pitným režimem, o prevenci onemocnění. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že žáci mají znalosti celkově mírně nadprůměrné. Celkový průměrný výsledek žáků všech vybraných základních škol dosáhl 65,11 % správných odpovědí. Velmi dobré znalosti prokázali žáci v...
Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví ve středoškolské tělovýchovné praxi
Loušová, Kristýna ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví ve středoškolské tělovýchovné praxi Cíl: Cílem diplomové práce je, na základě dotazníkového šetření, vyhodnotit současnou situaci používání tělocvičného názvosloví pedagogy tělesné výchovy a dostupnost edukačních materiálů pro pedagogickou praxi na středních školách s maturitou a víceletých gymnázii. Metody: Pro sběr dat je zvolena hlavní metoda nestandardizovaný dotazník, který byl rozeslán emailem pedagogům středních škol s maturitou. Tento dotazník byl vytvořen ve spolupráci s Katedrou gymnastiky a úpolových sportů. Konkrétní dotazník byl vyplňován přes webovou aplikaci. Výsledky: Na základě výsledků elektronického dotazníku bylo zjištěno, že většina pedagogů, středních škol a víceletých gymnázií zakončených maturitní zkouškou, tělocvičné názvosloví v hodinách tělesné výchovy používá, ale v omezené míře. Klíčová slova: tělocvičné názvosloví, názvosloví pro cvičitele, střední škola, gymnastika, Rámcový vzdělávací program
Použití didaktických her při výuce
SVOBODOVÁ, Julie
Bakalářská práce se zabývá použitím didaktických her při výuce a jejich strukturou. Teoretická část se soustředí na objasnění pojmu didaktická hra, popsání konkrétních typů a forem didaktických her a specifika jejich použití při výuce na základní škole, zatímco praktická část je zaměřená na přínos didakticích her pro žáky a jejich vnímání her v souvislosti s kompetencemi Rámcového vzdělávacího programu. Tento přínos byl testován na Základní škole Jakuba Jana Ryby a Základní škole Pohůrecká.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 247 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.